Dzień Kierowcy Zawodowego
W drugi piątek maja obchodzone jest święto kierowców: Międzynarodowy Dzień Kierowcy Zawodowego. W tym roku przypada ono na 10 maja.
Święto zostało powołane w 2016 roku przez dwie organizacje działające na rzecz branży transportowej: Międzynarodową Unię Kierowców Drogowych (Początek formularzaUnion Internationale Des Chauffeurs Routiers, UICR) oraz Międzynarodową Unię Transportu Drogowego (World Road Transport Organisation, IRU).
W tych okolicznościach ASMO Solutions oraz MAOBI Group przygotowały raport: “Międzynarodowy Dzień Kierowcy Zawodowego. Praca kierowcy zawodowego w Polsce. Ocena sytuacji.”
Dokument zawiera wybrane dane dotyczące funkcjonowania sektora, a także doświadczenia, obserwacje i zalecenia ASMO Solutions.
Raport to także analiza funkcjonowania branży z perspektywy kierowcy.
Kategorie informacji jakie znajdują się w raporcie to:
- Wybrane statystyki w branży transportowej
- Braki kadrowe z perspektywy biznesu
- Główne bolączki branży transportowej
- Standardy realne vs. Oczekiwane
- Jak poprawić codzienność pracy kierowcy?
- Nowe relacje biznesowe wsparciem w problemie
- Z życia agencji
- Dodatkowe oczekiwania kandydata
- Jak zapełnić lukę zawodową?
- Jakie działania mogą zniwelować lukę kadrową w branży transportowej?
W dokumencie przypominamy o ważnych aspektach m.in., że:
- Kierowca zawodowy pełni ważną rolę w realizacji celów biznesowych nie tylko podmiotów branży transportowej. Firmy muszą dbać o kierowców stanowiących ważny element w łańcuchu wartości, aktywnie angażując ich w dialog. Kierowca jest ważnym, wymagającym: uwagi, inwestycji i troski, reprezentantem firmy.
- Ze względu na brak pracowników wiele firm może nie osiągnąć przyjętych celów biznesowych a nawet zakończyć swoją działalność.
- Problemy dotykające kandydata oraz pracownika, a także branżę transportową znacząco się przenikają. Zarówno kandydaci, pracownicy, jak i przedsiębiorcy potrzebują wsparcia i aktywności ze strony państwa, celem wypełnienia wspomnianej luki i odpowiedniego wyszkolenia nowych kierowców.
- Firmy powinny aktywnie budować dialog ze swoimi pracownikami: monitorować, motywować i wspierać ich w zdobywaniu kolejnych umiejętności zawodowych. Środowisko branżowe powinno umożliwić, zarówno doświadczonym kierowcom, jak i kandydatom dogodny dostęp do ścieżki kariery. Inwestowanie w rozwój powinno dotyczyć nie tylko zdybywania kolejnych uprawnień kierowcy, lecz także budowania wiedzy o innowacjach wykorzystywanych w świecie transportu, logistyki, magazynowania.
Słuchamy naszych Kierowców
Od 2014 roku uczestniczymy w dialogu z kierowcami: kandydatami do pracy, pracownikami, a także firmami reprezentującymi branżę transportową. Wiemy, jak ważny jest uczciwy, rzetelny i konkretny dialog pomiędzy wszystkimi ogniwami: agencją – pracownikiem – firmą transportową.
Znamy bolączki kandydatów i pracowników. Staramy się je niwelować, a także i im zapobiegać. To wymaga rozmowy i aktywnego uczestniczenia w życiu branży. Słuchamy zatem, obserwujemy a także wyciągamy wnioski. Dzięki temu możemy w ASMO Solutions inicjować rozwiązania sprzyjające codzienności kierowcy takie jak np. Parasol Ochronny ASMO, Asmo Akademia, ASMO Profit, a także powoływać stanowiska, rolą których jest udzielanie dodatkowego wsparcia naszym pracownikom – Rzecznik Kandydata i Pracownika.
Chcesz zapoznać się z treścią naszego raportu? Zapraszamy do pobrania dokumentu.