Branża transportowa jest jedną z najbardziej specyficznych. O powodzeniu prowadzenia firmy transportowej, a także godzinach pracy kierowców C+E, decyduje w dużej mierze tzw. sezonowość pracy kierowcy C+E. To wtedy obserwujemy wzrosty i spadki na zapotrzebowanie usług transportowych. Transport to jedna z najważniejszych gałęzi przemysłu na świecie. Z transportem towarów związanych jest szereg osób, które wykonują bardzo ważną pracę. Bardzo ciekawa jest w związku z tym sezonowość w branży transportowej. Z czym i kiedy opłaca się jeździć, aby nie mieć przestojów? Czy skupienie się na pracy w transporcie międzynarodowym może być bardziej opłacalne, niż praca w kraju? Odpowiadamy.
Czym właściwie jest sezonowość pracy kierowcy?
Sezonowość w branży transportowej odnosi się do okresów znacznego wzrostu popytu na tego typu usługi. Najgorętsza atmosfera jest latem i w okolicach Bożego Narodzenia. Zwiększa się wówczas częstotliwość i czas dostaw, szczególnie w branży spożywczej i kosmetycznej. Brakuje więc nie tylko personelu, ale przede wszystkim samych pojazdów.
Wprowadzone w tym okresie zmiany oraz liczne święta utrudniają firmom z branży transportowej sprawne zarządzanie łańcuchami dostaw. Zjawisko to jest zatem zarówno przeszkodą, jak i szansą dla rozwoju firmy czy kariery kierowcy C+E. Wszystko zależy od podejścia do tematu.
Sezonowość pracy kierowcy C+E w Niemczech. Co i kiedy warto przewozić?
Dzięki dobrze rozwiniętemu systemowi transportowemu Niemcy są jednym z wiodących krajów jeśli chodzi o obsługę międzynarodowych przesyłek cargo. Podejmując pracę jako kierowca C+E na tym rynku możesz liczyć na coraz więcej zleceń. Dlatego sezonowość przewozów sprzyja zwiększeniu przychodów.
Kierowca cysterny – Praca dla osób szukających stabilizacji
Praca kierowcy cysterny jest naprawdę lukratywna. Może przewozić różnego rodzaju produkty – paliwa płynne, soki, mleko, glukozę, czekoladę czy wyroby alkoholowe.
Ponieważ cysterny są wykorzystywane w wielu gałęziach przemysłu, ich kierowcy nie muszą martwić się o brak pracy. Są potrzebni przez cały rok, zwłaszcza na trasach międzynarodowych.
Średnie zarobki kierowcy cysterny w Niemczech kształtują się na poziomie 2600-2800€ na rękę za miesiąc pracy.
Sprawdź oferty na kierowca cysterny Niemcy.
Kierowcy C+E z firm transportowych z branży budowlanej – praca na wywrotkach
Niemieckie firmy transportowe zainteresowane są również kierowcami C+E, którzy mają doświadczenie w prowadzeniu wywrotek. Branża budowlana prężnie rozwija się na tym rynku, więc w tym przypadku kursy można robić prawie przez cały rok. Oczywiście szczyt przypada na miesiące wiosenno-letnie, kiedy pogoda najbardziej sprzyja budownictwu. Alternatywnie, w tej branży kierowcom C+E często oferuje się również pracę jako kierowca betoniarki.
Średnie zarobki kierowcy wywrotki w Niemczech kształtują się na poziomie 2600-2700€ na rękę za miesiąc pracy.
Sprawdź oferty pracy kierowca wywrotki Niemcy.
Kierowca chłodni
W większości przypadków do transportu świeżych produktów mięsnych, ale też owocowo-warzywnych wykorzystywane są naczepy chłodnie. Największe zapotrzebowanie na kierowców C+E – kierowców chłodni przypada na okres letni, kiedy temperatury na zewnątrz potrafią sięgnąć do kilkudziesięciu stopni powyżej zera. Czy jesteś zainteresowany pracą jako kierowca chłodni? Znajdź ją przez zaufaną agencję rekrutacyjną, jaką jest ASMO Solutions.
Średnie zarobki kierowcy chłodni w Niemczech kształtują się na poziomie 2600-2950€ na rękę za miesiąc pracy.
Sprawdź oferty pracy kierowca chłodni Niemcy.
Praca kierowca BDF – praca dla specjalistów
Jeśli planujesz rozpocząć pracę jako zawodowy kierowca ciężarówki w Niemczech, koniecznie zainteresuj się tematyką systemów BDF. Skrót BDF odnosi się do przyczepy wymiennej w celu łatwego załadunku i rozładunku. Często wykorzystywane są za granicą – głównie dlatego, że cały proces dostawy jest sprawniejszy i szybszy. Posiadając prawo jazdy kategorii C+E oraz doświadczenie w obsłudze systemu BDF, masz duże szanse na zatrudnienie. Zapotrzebowanie na ten typ kierowców jest przez cały rok, jednak jego szczyt przypada od września do grudnia. Gdzie przed świętami obserwujemy wzrost ilości przesyłek pocztowych i zakupów online. Co więcej, aby być kierowcą BDF za granicą zazwyczaj nie trzeba biegle posługiwać się językiem obcym.
Średnie zarobki kierowcy BDF w Niemczech kształtują się na poziomie 2600-3100€ na rękę za miesiąc pracy.
Sprawdź oferty pracy kierowca BDF w Niemczech.
Kierowca busa
Nie masz prawa jazdy kategorii C lub C+E? Możesz rozważyć podjęcie pracy jako kierowca autobusu. Posiadając własny samochód, nie masz prawie żadnych ograniczeń – możesz realizować zlecenia na trasach krajowych i międzynarodowych.
Sezonowość pracy kierowcy C+E nie jest tak straszna, jak się wydaje!
Sezonowość w branży transportowej jest zarówno utrudnieniem, jak i szansą na zwiększenie ilości kursów, a co za tym idzie też zarobków. Zwłaszcza zawodowi kierowcy z prawem jazdy kategorii C, C+E – mogą liczyć na więcej pracy z dodatkowymi benefitami. Jeśli jesteś kierowcą C+E masz duży wybór, zarówno na pracę w Polsce, jak i zagranicą.