System BDF gwarantuje szybki załadunek i rozładunek auta oraz możliwość niemal natychmiastowego powrotu na drogę. Dzięki temu firmy logistyczne mogą zaoszczędzić sporo pieniędzy i zapewnić kierowcom większy komfort i bezpieczeństwo. Jako kierowca BDF nie potrzebujesz specjalnego szkolenia ani dodatkowego certyfikatu. Wystarczy prawo jazdy kategorii C+E i kod 95, który jest standardem dla każdego zawodowego kierowcy do pracy oraz przeszkolenie, dzięki któremu poznasz, jak ten system działa. Dowiedz się, czym naprawdę jest system BDF.
Kierowca BDF — jakie są jego obowiązki?
Praca kierowca BDF polega na tym, że poruszamy się samochodem, w którym nadwozie można odłączyć od podwozia. Nadwozie można dowolnie wymieniać po drodze, co znacznie ułatwia transport różnych materiałów i rozładunek w miejscu docelowym. Ta metoda jest bardzo popularna w większości krajów europejskich, więc jeśli jedziesz po drodze krajowej, prawdopodobnie zobaczysz to auto prawie za każdym razem.
Zabudowa na aucie może być plandeką, chłodnią lub kontenerem. Pojedynczy BDF może być magazynem tymczasowym na maksymalnie 19 palet. Po prostu odczep go od samochodu i umieść na stabilnej powierzchni na składanych nóżkach. Pomiędzy dwoma kontenerami można umieścić wygodny trap, co pozwala na maksymalne załadowanie obu jednostek. Jednorazowo możemy załadować do 38 palet.
Co dokładnie robi kierowca BDF i czemu warto nim zostać?
Niemcy to kraj, który najczęściej oferuje miejsca pracy dla kierowcy BDF. Kierowca BDF musi mieć prawo jazdy kategorii C lub CE. Odpowiednio przeszkolone zatrudnione osoby podróżują na trasach dalekobieżnych lub lokalnie w danym mieście lub państwie. Kierowca często musi odczepiać i przyczepiać przyczepę, co można zrobić szybko i sprawnie dzięki wspomnianym już nóżkom, które składają się podczas jazdy.
System BDF – dlaczego jest coraz bardziej popularny i jakie są jego zalety?
Jakie są zalety systemu BDF? System BDF stopniowo zyskuje popularność we wszystkich krajach europejskich, głównie ze względu na łatwość obsługi. Dzięki niemu demontaż i łączenie zabudów staje się szybkie i sprawne, redukując potencjalne problemy logistyczne. Auta z systemem BDF pozwalają na bardzo łatwy dobór zabudowy w zależności od przewożonego w danym momencie ładunku. Co więcej, pozwalają zaoszczędzić czas i pieniądze.
Nie tylko firmy logistyczne, kierowcy również lubią ten rodzaj naczepy, ponieważ rozładunek nie musi odbywać się z udziałem kierowcy lub samochodu. Odczep importowany ładunek w wyznaczonym miejscu, postaw naczepę na nóżkach i ruszaj w drogę.
Przeszkolenie kierowcy (z odpowiednimi uprawnieniami) do jazdy w systemie BDF nie zajmuje dużo czasu. Podczas jednodniowego szkolenia nauczysz się parkować, jeździć i cofać przyczepą, a także odczepiać, zaczepiać i podjeżdżać pod pojazd. Szkolenie najczęściej organizuje firma, która zajmuje się zatrudnieniem pracownika. Przy przeszkoleniu kierowcy BDF zarabiają tyle samo, co w każdy inny dzień roboczy. Nic dziwnego, że kierowcy uwielbiają ten system pracy – nie trzeba przechodzić żadnego kursu przed podjęciem pracy czy aplikowaniem na dane stanowisko.
Sprawdź oferty pracy dla kierowców C+E w Niemczech.
Jakich uprawnień potrzebuje kierowca CE Niemcy
Jeśli szukasz dobrze płatnej pracy, możesz polubić właśnie pracę kierowcy CE. Niemcy to jeden z krajów, do których duża liczba Polaków podróżuje do pracy. W większości przypadków do znalezienia pracy wymagane jest oczywiście prawo jazdy kategorii C lub CE z kodem 95. Ten kod oznacza, że możemy przewozić rzeczy i jest absolutną podstawą pracy każdego zawodowego kierowcy. Ponadto zwykle wymagana jest co najmniej podstawowa znajomość języka niemieckiego lub angielskiego. Ile zarabiają kierowcy CE? W zależności od tego, w jakim kraju lub na jakim stanowisku szukasz pracy, zarobki mogą wahać się od 12 000 zł do 17 000 zł na rękę za miesiąc pracy. Pracodawca jest również zobowiązany do opłacania składek emerytalnych i ubezpieczenia. Jeśli interesuje Cię tego typu praca i posiadasz niezbędne kwalifikacje, warto sprawdzić oferty pracy dla kierowców BDF.